axis
Fair Use Notice
  Axis Mission
 About us
  Letters/Articles to Editor
Article Submissions
RSS Feed


Bagua: The stinking hypocrisy of English language media coverage in South America ( 0) Printer friendly page Print This
By Otto Rock
Incakola News
Sunday, Jun 14, 2009

For background on this article, read:

Peru: 60 dead as Garcia Regime sends police to attack indigenous road blockade


 

Imagine the scandal and headlines if Hugo Chávez closed a radio station in Venezuela just days after it spoke out against the government's position on a hot topic?

What kind of fuss would the biased jerks (sometimes known as 'reporters') filling your head with bullshit about LatAm make if Correa closed a radio station that had, just a week earlier, informed people about the massacre being carried out by national police on its local population and bravely bucked the trend of local media silence on what was really happening?

Consider the ruckus that the pathetic, corporate lapdogs spoonfeeding you news would be eager to create if Evo Morales closed a media channel by finding some non-existent technicality and rushing through paperwork.

And now consider that the only English language coverage of an enormous story in Peru about the sudden and totally unjustified closure of Peru's Radio La Voz de Bagua can be found in the marginal independent website
'Living In Peru', a site that's normally so pro-everything-Peru it's virtually unreadable)

You want total violation of freedom of speech and gagging of the media? Forget Venezuela and come to Peru, because not only can you do it at a stroke of a pen but you can get away with it, thanks to corporate media's hypocritical silence. Reuters? Bloomberg? AP? AFP? New York Times? Financial Times? Dow Jones Newswires? Washington Post? LA Times? The Guardian? NOTHING NOTHING NOTHING, despite having lazy , self-serving hacks crawling all over the continent.

Here's the beginning of the Living In Peru
article, please click through for the rest:

(Axis of Logic includes the entire article)

Peru's Ministry of Transports and Communication has officially closed the local Radio Station La Voz de Utcubamba (in the Amazonian Region).

According to Carlos Flores, spokesman for La Voz de Utcubamba, the station has all its legal licenses, permits and paperwork “in order” since 13th March 2007.

However, the aforementioned Ministry issued a closure order against the radio station (official number 211-2009-MTC) alleging that it had not “sent the documentation regarding licenses for some of the station’s equipment”.

This is the only radio station that has transmitted live coverage of the Bagua conflict, providing a voice through its microphones to the people of Bagua

Peru's Ministry of Transports and Communication has officially closed the local Radio Station La Voz de Utcubamba (in the Amazonian Region).

According to Carlos Flores, spokesman for La Voz de Utcubamba, the station has all its legal licenses, permits and paperwork “in order” since 13th March 2007.

However, the aforementioned Ministry issued a closure order against the radio station (official number 211-2009-MTC) alleging that it had not “sent the documentation regarding licenses for some of the station’s equipment”.

This is the only radio station that has transmitted live coverage of the Bagua conflict, providing a voice through its microphones to the people of Bagua.

Government congressmen have accused the station of inflaming tensions among the population, and the station has reportedly received several anonymous threats.

Incakola News
Printer friendly page Print This
If you appreciated this article, please consider making a donation to Axis of Logic. We do not use commercial advertising or corporate funding. We depend solely upon you, the reader, to continue providing quality news and opinion on world affairs.Donate here




World News
AxisofLogic.com© 2003-2014
Fair Use Notice  |   Axis Mission  |  About us  |   Letters/Articles to Editor  | Article Submissions |   Subscribe to Ezine   | RSS Feed  |